درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال به دین اسلام خوش آمدی آقای مورایس کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم!
سرخط خبرها

میلان _ یوونتوس، جذاب‌ترین بازی این هفته سری آ

  • کد خبر: ۱۹۰۲۰۹
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶
میلان _ یوونتوس، جذاب‌ترین بازی این هفته سری آ
مدعیان قهرمانی در سری آ، امشب به مصاف هم می‌روند.

شهرآرانیوز، در اولین هفته سری‌آ پس از پایان فیفادی شاهد جدالی جذاب بین دو غول فوتبال ایتالیا هستیم؛ جایی که میلان، صدرنشین این لیگ، باید در خانه به مصاف تیم سوم جدول، یعنی یوونتوس برود. میلانی‌ها به‌جز شکست عجیب و سنگین هفته چهارم مقابل اینتر، در بقیه دیدارهایشان در این فصل پیروز شدند تا در پایان هفته هشتم بالانشین جدول باشند، اما شاگردان استفانو پیولی به‌خوبی می‌دانند که اگر می‌خواهند دوباره قهرمانی ایتالیا را مال خود کنند، در دیدار‌هایی مانند بازی امشب باید به پیروزی برسند.

البته تورینی‌ها هم پس از حاشیه‌های فراوان فصل گذشته و محرومیت از حضور در رقابت‌های اروپایی این فصل، با تمرکز روی رقابت‌های داخلی، آمده‌اند تا پس از سه فصل دوباره قهرمان ایتالیا شوند و همین موضوع جدال امشب آن‌ها برابر میلانی‌ها را جذاب‌تر خواهد کرد.

بحران دروازه‌بان در میلان

با وجود وضع خوب میلان تا به اینجای رقابت‌ها، تعداد مصدومان این تیم کار پیولی را برای چینش ترکیب تیمش در جدال با یوونتوس سخت کرده است. مهم‌ترین نگرانی روسونری بی‌شک به خط دروازه آن‌ها مربوط می‌شود؛ جایی که در غیاب دروازه‌بان‌های اول و دوم تیم، آن‌ها ناچارند برابر حریف قدرتمندشان آنتونیو میرانته چهل‌ساله را درون دروازه قرار دهند.

مایک مانیان، دروازه‌بان اول میلانی‌ها، در بازی گذشته آن‌ها برابر جنوا از زمین اخراج شد و امشب محروم است. مارکو اسپورتیلو، گزینه دوم پیولی برای خط دروازه، هم در تمرینات هفته گذشته تیمش دچار مصدومیت شد تا شانس حضور در ترکیب روسونری را از دست بدهد. در این اوضاع، میلانی‌ها ناچارند به دروازه‌بانی اعتماد کنند که در فصل گذشته فقط یک دقیقه در ترکیب تیمشان فرصت بازی پیدا کرده بود.

آخرین‌باری که این دروازه‌بان چهل‌ساله در ترکیب اصلی تیمش حضور داشت، به سال ۲۰۲۱ و زمانی برمی‌گردد که او در تیم رم بازی می‌کرد. میرانته که پس از پیوستن به میلان فقط یک‌بار و در دقیقه ۸۹ بازی آخر فصل گذشته مقابل هلاس‌ورونا فرصت حضور در ترکیب روسونری را پیدا کرد، امشب آزمون دشواری برابر یوونتوس خواهد داشت.

سرمربی میلان مصدومان و محرومان دیگری هم دارد. تئو هرناندز در بازی گذشته آن‌ها پنج‌کارته شد تا از بازی امشب محروم شود. ساموئل چوکوئزه، راد کرونیچ و روبن لوفتوس‌چیک هم در حال گذراندن دوران مصدومیتشان هستند و مشخص نیست که سرمربی میلان در جدال برابر یووه می‌تواند از آن‌ها در زمین استفاده کند یا خیر.

بازگشت ولاهوویچ برای جدال حساس

یوونتوس درحالی پا به سن‌سیرو می‌گذارد که در چندروز گذشته وضعیت این باشگاه تحت‌شعاع رسوایی شرط‌بندی ملی‌پوش جوانش قرار داشت. نیکولو فاجولی، ستاره بیست‌ودوساله تورینی‌ها، به‌دلیل مشارکت در رسوایی شرط‌بندی به مدت هفت ماه از حضور در فوتبال محروم شده است و حالا آن‌ها باید بدون او فصل را ادامه دهند. در کنار این ماجرا، مصدومیت دو گل‌زن اصلی این تیم یعنی فدریکو کیه‌زا و دوشان ولاهوویچ، کار شاگردان مکس آلگری را در هفته‌های گذشته کمی دشوار کرده بود.

ولاهوویچ تا به اینجا مدت زیادی را به‌دلیل مصدومیت از دست داده و به توجه به اینکه کیه‌زا هم دچار مشکل شده بود، خط حمله یووه با مشکلات زیادی در طول دو ماه گذشته روبه‌رو شد. با وجود این و درحالی‌که کیه‌زا هنوز هم نمی‌تواند تیمش را همراهی کند، خبر خوب برای آلگری در آستانه دیدار حساس مقابل میلان، رسیدن ولاهوویچ به شرایط بازی است و به نظر در صورت لزوم یکی از گزینه‌های خط حمله تورینی‌ها برای این بازی خواهد بود.

یوونتوس با هفده امتیاز در رده سوم قرار دارد و با تیم صدرنشین، یعنی میلان، چهار امتیاز اختلاف دارد؛ بنابراین برای باقی‌ماندن در رقابت قهرمانی، این تیم نیاز دارد تا حتما این بازی خارج از خانه را پیروز شود. یوونتوسی‌ها به‌خوبی می‌دانند که با توجه به تقویم خلوت‌تری که در این فصل به‌علت حضورنداشتن در رقابت‌های اروپایی دارند، وضع بهتری نسبت به دیگرمدعیان برای رسیدن به قهرمانی در سری‌آ دارند و آلگری اگر نتواند در این وضعیت هم نتیجه خوبی کسب کند، شاید مجبور شود فصل آینده جایش را در یووه به مربی دیگری بدهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->